Intressant

Jag har upptäckt att Åke Sandstedt, min psykologilärare som jag hade förra terminen, bloggar och han skriver om ganska intressanta saker. På svenskan har kära Dalling pratat om Alexander Selkirk, mannen som var isolerad på en ö i fem år. Daniel Defoe blev inspirerad av detta och skrev Robinson Crusoe. Men Åke Sandstedt har skivit i ett inlägg (Den romantiserade ensamheten) att Alexander Selkirk blev totalt förstörd av fem år på en öde ö. "När Selkirk återfanns hade han tappat all mänsklig värdighet; han kunde inte tala, åt rått kött och betedde sig också i övrigt mest som ett djur." Han återhämtade sig efter att han kommit tillbaka till civilisationen, men det är ändå ganska intressant att se hur man skulle reagera om man blev isolerad i så många år.

Kommentarer
Postat av: maria

ååhh, vad heter hans blogg???

2006-06-04 @ 17:34:28
Postat av: maria

bara för att klargöra vems blogg jag menar så är det åkes...,

2006-06-04 @ 17:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0