Tre gröna jackor

Det finns vissa saker som man bara inte ska göra. Till exempel att gå och köpa samma jacka som sin bästa kompis. Det har min bror, Marcus, och hans kompis Robin gjort, och de gjorde det samtidigt. En militärgrön jacka, rätt snygg.  Nu för en liten stund sen var jag nere på affären och handlade(gulaschsoppa!). Då mötte jag Marcus och Robin i sina likadana jackor. Men! De hade en tredje kompis med sig, André och gissa vad han hade för jacka? Joo, en militärgrön, rätt snygg jacka. Precis den som Marcus och Robin har. Och det ser ganska lökigt ut när tre bästa kompisar springer omkring i likadana jackor. ;o)

Idag har jag varit i skolan som alla andra dagar. Det var inget speciellt med denna dagen förutom att treorna hade maskerad och var allmänt jobbiga. Jag tycker faktiskt att det är taskigt att kasta mat i matsalen och sen springa därifrån, som de gjorde. Då måste städ- och mattanterna städa upp det och de har väl annat att göra! Typ städa toaletter och laga mat. Men som tur var var det rektorn som städade, och han är inte speciellt trevlig så det var bra att han fick göra något otrevligt! Det verkar inte som att han har en speciellt viktigt roll på skolan om han får i uppgift att städa matsalen och sitta och kolla om elever har med sig sina matkort till matsalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0