Jobb!

Nu sitter jag här och är bajsnödig igen. Men jag får väl skylla mig själv som driker kaffe hela tiden. Varför har jag ingen spärr som säger åt mig att jag inte ska säga sånt?

Idag har jag fått jobb och det känns väldigt bra! Jag ska vikariera som städerska på friskis o svettis. Jag har räknat ut att jag kommer tjäna 7200 under de två veckorna som jag ska jobba. Roger sa att jag skulle betala skatt, men det där har jag kollat upp! Jag är ung och suderande och då behöver jag inte betala skatt om min lön inte överstiger 16 000 nånting. Jag behöver bara fylla i en blankett och ge den till min arbetsgivare. Så nu är min sommar i alla fall ekonomiskt räddad! Dessutom skulle vi få 1250 kr i studiebidrag i juni och det kom som en väldigt positiv överaskning. Jag trodde studiebridraget skulle ligga på 300 kr i juni.

Idag ska jag passa Wendy. Det blir nog inte hela kvällen för Jörgen skulle komma hem tidigt. Göött! Men han kommer säkert inte tidigt för det gör han aldrig när han säger att han ska komma tidigt.

Idag sa skolsystern att Thore inte fick anstränga sig på fyra veckor för han har ont i jumskarna. Han säger att de håller på att gå av, men jumskar kan väl inte gå av? De sitter väl inte fast i något? I alla fall, så tyckte jag det var bra för då kommer han få mindre ont på alla andra ställen han har ont i när han tränar. Typ knäna och sånt. Han är så knäpp så han tror att alla smärtor bara ska försvinna av sig själv eller nått. Men det gör de ju inte! De blir ju bara värre om man fortsätter träna och till slut får man inte träna alls för att man inte gick till doktorn när det började göra ont.

HAHA jag tycker det är så kul att Stenman i min klass är kär! Men han erkänner det såklart inte, men han hänger en tjej i röven ungefär 24 timmar om dygnet. Verkar det som i alla fall. Så fort man ska gå en liten promenad i korridorerna så ser man honom hängandes över Nelli, eller melli heter hon kanske. Jag känner inte henne, så jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0