Ris

Min mamma är så himla knasig. Hon är på friskis och svettis nu och hon sa att jag skulle koka ris medan hon var borta. Jag skulle sätta igång det kvar i sju, och nu klockan 8 ringde hon och sa: Riset är nog färdigt nu!
Jotack, det vet jag också. Det var jag som kokade det..lixom!
Men en hemlis är att jag brände riset först. Jag glömde bort det, så när jag gick ner till köket luktade det brända popcorn. Så jag fick sätta på nytt ris. Men det får inte mamma märka. Om hon märker det så är det för att jag tog en ny kastrull och diskade den första. Jag är så busig! Jag var faktiskt mycket ambitiös och pluggade så det var därför jag glömde det. Det är faktiskt sant!


Idag har jag varit i skolan precis som alla andra evighetslånga dagar. Det var tråkigt. Så klart. Imorgon har jag världens bästa sovmorgon till 12.40 och det har jag på torsdag också! Det är så underbarr!

Kommentarer
Postat av: Lischne

va du e duktig på att koka ris då :P

2006-10-11 @ 18:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0