Fotboll

Alltså. Den här fotbollsmatchen mellan Danmark och Sverige. Först vill jag klaga lite på att den sändes i kanal 9. Nästan alltid när jag kollar på tv så visar de allsvensk eller engelsk fotboll på fyran eller trean. Hur kul är det att glo på? Men så kommer det en match som man faktiskt vill se, som det har varit ovanligt stor uppmärksamhet kring. De har till och med sänt danska nyheter om den matchen på tv4. Och så visar de den på kanal 9! Tack och lov så kunde jag se matchen på dansk tv. Vilket blev en nackdel i slutet när det blev så mycket kallabalik. Jag förstod väl hälften av de sa =P
En annan sak jag inte förstår är varför Danmark förlorade alla sina mål. En dansk slog en svensk i magen, dansken blev utvisad och det pratades om straff, en supporter springer in och attackerar domaren och en spelare och alla domarna går av planen för att diskutera om matchen ska fortsätta. De beslutar att den inte ska det eftersom säkerheten är för låg och de dömer seger till Sverige med 0-3. Men varför förlorar Danmark sina mål? Jag tycker de straffar det danska laget för något som en supporter gjorde. Kunde man inte spelat om matchen vid ett senare tillfälle, utan publik? Jag tycker iaf att det var ett väldigt tråkigt slut och ett väldigt tråkigt sätt att vinna på. Sen att det var i sista minuten gör att det känns ännu mer onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0