Mattesnille nr 1

Hey.

Idag är det den stora balen som jag tycker är alldeles förstorad. Om man läser i tidningen idag så intervjuas Rosanna Sjöberg och David Knape ang. balen eftersom de är arrangörer. Deras totala kostnad låg uppåt 6000 kr =S Själv har jag kört på extrem budget. Min klänning kostade 600 =D Fast sen köpte jag lite smycken igår för 1000 kr, men de var fina smycken som jag vet att jag kommer använda mycket, trots att jag knappt använder smycken.
Mina skor var gratis för de fick jag av min farmor i höstas =D Jag tror hon använde dem när hon var ung. De är mycket fina och passar perfekt med klänningen =) Håret och sminket fixar mamma. Naglarna skiter jag i, som vanligt ^^ Jag köpte en väska för 300 kr. Så allt som allt blir det (jag räknar för fullt) (inser nu att jag behöver använda datorns kalkylator) Jag hittade inte kalkylatorn så det blev huvudräkning iaf, så denna siffra stämmer kanske inte; 3900.

Den är jävligt fel kom jag på nu. 1000 för smyckena, 800 för balbiljetten, 600 för klänningen, 300 för väskan. *tänker så det knakar och ryker* 2700 har jag kommit fram till nu. Duktigt att jag lyckades lägga på över en tusenlapp i den förra uträkningen =S  Det fula är att båda mina föräldrar är mattesnillen, min bror också. Varför skulle jag bli en så missanpassad korkskalle?

Kommentarer
Postat av: Maria

min bal kostar 2300 kr :D hahah, det var rätt upprörda känslor idag i skolan efter folk hade läst artiklen.. där var rätt mkt att reagera på: det var självklart att mina föräldrar betalade.. uhum, ja, jag har då betalt allt själv.. Mamma hon bara: ngn måste skriva en insändare och säga vad man tkr! hon hatade verkligen artiklen..

2007-05-16 @ 10:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0