Mitt första filosofiska inlägg^^

Det här med global uppvärmning. Det sägs att om vi inte gör något så kommer jorden att gå under. Det tror inte jag på. Tänk nu inte att jag är en blåst jävel som inte tror på vad alla forskare säger. Jag tror inte att jorden kommer gå under just för att det kommer bli så mycket naturkatastrofer. Alla katastroer kommer göra att det inte går att leva. Se bara hur det blev efter Gudrun, som inte ens var stor. En del kunde inte komma ut ur sina hus, andra hade inte el på flera veckor. Vägarna gick inte att köra på för det låg träd överallt. Förstår ni då att resultatet av konstanta och mycket värre katastrofer kommer leda till att vårt samhälle kommer gå under. Det kommer inte gå att köra några bilar för vägarna kommer vara översvämmade eller liknande. Alla byggnader kommer kollapsa. Förstår ni? Människor kommer inte att kunna leva.

Sen, när alla människor är döda, då kan jorden börja bli frisk igen. Naturen har en otrolig kraft att hela sig själv. Se bara på en gammal asfaltsväg. Naturen slukar alsfalten, bryter ner den tills den inte längre finns. Så kommer den göra med allt annat skräp som vi lämnar efter oss. Det kommer så klart ta lång tid, men jorden kommer komma tillbaka i all sin glans. Sen att människan inte finns kvar då är ingen större förlust, om man tänker efter. Samtidigt kan man tänka; är jag rädd att offra mig själv? Nej, det är man ju inte.

Jag menar inte att vi inte ska bry oss om jorden och försöka stoppa det som sker nu, självklart ska vi göra det, men jag tror att jorden kommer överleva även om mänskligheten dör. Många djur och växter kommer också att dö. Men råttorna kommer överleva, de kan sprida livet vidare =) Eller är det bara en skröna att råttor är de som brukar leva efter en katastrof?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0