katter och igelkottar

Kommande natt kommer inte att bli rolig. Då ska vi dela ut en reklambroschyr från Sparbanken Gripen till alla som inte är abbonenter. Dessutom fick vi inga Sydsvenskan imorse så de ska komma inatt istället så det kommer bli dubbelt så mycket sydsvenskan. Och min vagn är så liten, jag får aldrig plats med alla tidningar på helgen. Måste alltid lämna kvar en bunte och hämta den senare. Det kommer bli tufft.

Träffade killen som går distriktet bredvid mig inatt. Han sa att han inte hade några nycklar. Jag hade ju dem eftersom jag gick den rundan i veckan. Så jag gick hem och hämtade dem, bor ju inte så långt därifrån. Då blev killen glad och det blev nattchefen också som slapp köra ut med reservnycklar.

Träffade en katt inatt. Den var söt. Den kom fram och hälsade och jag fick klappa den lite. Sen kom den igen och jag fick klappa den en gång till. Den såg lite ut som Kiwi. Långhårig röd päls, fast inte lika röd som Kiwi. Häromnatten när jag väntade på tidningarna kom det en igelkott. Den kom rusandes mot mig i full fart. Den såg mig antagligen inte och jag stog stel som en pinne för att inte skrämma den. Den kom ända fram till fötterna. Den stod där och sniffade en liten stund, kände antagligen min lukt, sen sprang den iväg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0