Barack Obama

Det var en stor lättnad som sköljde över mig när jag slog på tv:n imorse och hörde Barack Obamas segertal. Nu kan det inte bli annat än bättre.

Det är en sak som jag har svårt att förstå, och det är varför de fortfarande diskuterar abortfrågan där borta på andra sidan pölen. Jag förstår ju varför de gör det, men i dagens 2000-tal känns det som att det borde vara en självklarhet. Men vem vet, om 50 år kanske vi skrattar åt oss själva för att vi i dag diskuterade om homosexuella ska få gifta sig i kyrkan eller inte. Själv ska jag inte gifta mig överhuvudtaget. So pointless... Sarah Pailin tyckte inte ens att man skulle göra abort om graviditeten hade uppkommit efter en våldtäkt eller ens incestvåldtäkt. Det är hur hemskt som helst! Om McCain hade vunnit hade jämställdheten backat typ 100 steg. Det är också bra att Obama är lite mer miljömedveten än vad Busken har varit. Det känns som att världen kan komma någonstanns nu.

Kommentarer
Postat av: Jillian

Jag blir faktiskt rent av lite frustrerad av det här homoäktenskapsfrågan. Obama är inte ens för det, det har han aldrig yttrat ett ord om. Det var därför han hade den ställning "egna delstaten bestämmer det" till hela frågan. Det känns egentligen också som ett steg tillbaka. Fast det där med abort är förfärligt! Att mccain inte accepterar det, ens om barnet kom till då någon hade förgripit sig på en. Hur tänker dem, kan man ju tycka.

2008-11-06 @ 01:02:24
URL: http://nimble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0