Bloggism

Det är intressant att se hur en del bloggare försöker få så många sidvisningar som möjligt. Det skiljer sig lite på de olika bloggsajterna. Här på blogg.se, till exempel, håller folk på att skriva "Ha en bra dag!" i kommentatorsfältet och annat ytligt crap för att få bloggaren de skriver till att trycka på deras länk. Jag trycker aldrig på dem. Idioter.

På Aftonbladets blogg skrivs det mycket om sex. Där använder folk sig ofta av en signatur i rubriken. Till exempel:
*-LIV-* Fan vad KÅT jag är idag!
Sen när signaturen blivit lite känd behövs det inte så radikala rubriker för att folk ska klicka på den. Men man måste skriva uppseendeväckande inlägg, annars tappar man sina läsare. På det sättet får man många sidvisningar på aftonbladet.

Sen finns det de som är lite smartare som faktiskt läser inläggen och skriver en fjäskigt vänlig kommentar som har med ämnet att göra, trots att de i själva verket inte bryr sig ett skit om vad bloggaren har skrivit.

Lite av mina betraktelser efter att ha spenderat en del tid på att läsa bloggar på Aftonbladet, som för övrigt består av extremt många vuxna människor som sitter i en sandlåda och kastar sand på varandra.

Kommentarer
Postat av: L8P8

haha, jag fick nyss en sån kommentar "ha en bra dag". men var liksom tvungen att kolla, det var från världens tönt, en hästtjej. suck liksom.

2008-10-22 @ 18:54:42
URL: http://lottts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0