Nejmensåatt..

Idag såg jag pappas namn i tidningen för första gången i mitt liv, vilket är lite märkligt eftersom han har jobbat där i typ 100 år. Längst upp på sista sidan stod "Redigerare: Pappa Högberg". Nej, det stod Cay-Ove. Inte pappa. Jag hade nästan börjat tro att han bara smygjobbade på HD, och jag måste säga att jag blev lite orolig när kusin Lotta sa: Man vet inte riktigt vad han gör där och man ser aldrig hans namn i tidningen.

Bosse är något slags överhuvud på Swebus men det är ingen som riktigt vet vad han gör heller. Han åker iväg på jobbresor minst en gång i veckan och när han inte är bortrest sitter han hemma och jobbar. Då knappar han lite på en dator och pratar i telefon med diverse människor men man förstår inte riktigt vad de pratar om. Det är skumt. Han kanske är hemlig agent, med Swebus som kodord? Fast han är så onaturligt intresserad av bussar så jag tror faktiskt att han jobbar på swebus på riktigt. "Jag har varit med i svängen enda sen jag föddes. Då lämnade farmor mig på bagagehyllorna för att jag skrek så mycket, och där låg jag någon timme och åkte runt med bussen." Så kunde man tydligen göra förr, lämna bebisar på bussar så där utan vidare. Tänk om någon hade snott honom?

Kommentarer
Postat av: L8P8

haha, tänk att han faktiskt jobbade på tidningen ändå! och när jag tänker efter så vet man knappt vad någon vuxen jobbar med förutom typ mattanter och så vidare. försök förklara vad pappa jobbar med t-ex. - Mission Impossible.

2008-10-09 @ 00:41:07
URL: http://lottts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0