En dag på stan

Inatt var tidningarna två timmar sena. Det var inte särskilt kul. Jag var klar halv åtta. Jippi liksom. När jag kom till jobbet var det en som sa: Nu har din far ställt till det riktigt rejält! Jag bara "VA!?" och trodde han menade allvar men det gjorde han inte. Det borde jag har förstått för pappa jobbar inte natt längre. Det var något som hade gått sönder i tryckeriet, som vanligt. Och inte var det någon söt lastbilskille som kom till slut, det var en ful lastbilskille. Tråkigt.

Idag har jag varit på stan med Linnea. Vi var på Apoteket, Intersport, Vero Moda, Lindex, Espresso House, Kappahl, Åhlens, Vero Moda igen, Jeanskompaniet och till sist Ica Supermarket. Jag köpte nya skor att springa i trappor med för mina gamla har förfallit. Jag köpte också ett par byxor och en kofta. Och mjölk, fil, kokkaffe för min kaffekokare gick sönder igår och två reflexvästar. Den ena gav jag till Linnea för jag är en väldigt generös människa. (och man fick två för 20 kr).
 
En intressant sak hände i kön på Espresso House. Det stod en kille framför oss och jag förundrades över hur skabbig han såg ut. Jag tänkte ordagrant: Undra vem som skulle ragga på honom. Linnea hintade och gjorde grimaser åt hans håll för att uttrycka sin åsikt om honom. Jag tänkte i mitt stilla sinne att hon också såg hur äcklig han var. Men nej. När vi satte oss ner utbrast hon: Fan snygg han var som stod framför oss! Smaken är som baken, men Linneas smak måste sitta i springan mellan skinkorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0