Världens tråkigaste och argaste text om mitt jobb. Skrevs tidigt imorse.

Nu ska jag skriva om en person som jag aldrig har mött och jag har faktiskt ingen aning vem hon egentligen är men ändå har denna totalt okända människa lyckats göra mig förbannad i en och en halv vecka nu.

Hon bor på Sockerbruksgatan 9B och vi kan kalla henne för fru Rövhål. Fru Rövhål prenumererar på Svenska Dagbladet och vill så klart ha denna tidning varje dag, men fru Rövhål har inte satt upp sitt namn på dörren. Hon har uppgett en co-adress som hon bor på och det ska stå Nilsson på dörren. Varken mer eller mindre, bara Nilsson. Nu råkar det finnas tre Nilsson i den porten men som ytterligare en ledtråd har hon sagt att hon bor på våning åtta.

Fine, då lägger jag en Svenska Dagbladet hos Nilsson på våning åtta. Men nästa dag får jag ett meddelande där det står att fru Rövhål inte har fått sin tidning. Då ser jag att det finns en Nilsson på sjunde våningen också och jag tänker att fru Rövhål kanske tillhör den IQ-befriade delen av alla tidningsprenumeranter som inte vet vilken våning de bor på (Jag menar, om man varenda jävla dag trycker på knapp 7 i hissen, varför säger man då att man bor på åttonde våningen? Det finns många sådana exempel.). Jag lägger i alla fall tidningen hos Nilsson på våning sju och hoppas att fru Rövhål ska vara nöjd.

Men icke...Nästa dag står det att hon ännu än gång inte fått någon tidning. Nilsson nummer tre bor på tredje våningen, så jag tvivlar på att det är där fru Rövhål bor. Så fel kan man inte ha. Bor man på tredje våningen men säger att man bor på åttonde, då har man nog inte alla hästar i stallet.


En vecka går och hon fortsätter att reklamera, som det så fint heter. På fredagen stod det på min informationslapp: HAR INTE FÅTT TIDNING PÅ HELA VECKAN!!!

Tog upp detta med nattchefen som faktiskt undrat vad jag hållt på med. Varför missar jag samma abbonent hela tiden? Förklarade situationen och han skulle se om han kunde ordna det.

Inte mycket har hänt förutom att hon har dragit in sin prenumeration samma dag som en Siri Nilsson på samma adress och samma våning börjat prenumerera på den, samma Nilsson som jag från första början la tidningen hos men trots det fått klagomål. Jag la tidningen hos henne igår också, när det var fru Rövhål som stod som prenumerant, men fick ändå en reklamation idag. JÄVLA RÖVHÅL! Driver hon med mig eller!? Om hon reklamerar imorgon igen så ska jag fan ta och ringa upp henne och säga att det hade underlättat lite om hon satte ut sitt jävla rövhålnamn på dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0