Svammel

Imorse när jag jobbade gjorde jag en riktigt god gärning. Det stod en ambulans utanför en port och de kunde inte komma in, så jag fick låsa upp till dem. Även om den gärningen inte går att jämföra med vad de där ambulansförarna gör varje dag så kändes det ändå bra.

Läkare, sjuksköterskor, ambulansförare, brandmän och poliser är helt underbara människor allihop. De riskerar sina egna liv för att rädda och bevara andras. Så osjälviskt. Läkare och sjuksköterskor riskerar kanske inte sina liv så mycket men de räddar iaf hur många som helst.

Så fint! Nu vet jag vad jag ska säga till psykologen på polishögskolan när (inte om) jag blir antagen när h*n frågar varför jag vill bli polis. "Jag vill skydda folket." Hehe...Innan har jag tänkt säga "Polisbilar är fräcka och det är coolt att bära vapen." men jag tror inte man kommer så långt på det. "Jag vill skydda folket" låter å andra sidan lite klyschigt. Men jag vet inte riktigt varför jag vill bli polis. Jag bara vill det. Kan man inte säga det? Det är det enda som känns rätt. Jag vill göra riktig nytta i samhället. Det var bra. Det kom jag på helt själv och det vill jag ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0