Jobb

Onsdagar är fruktansvärda rövdagar när det handlar om tidningar och min tillvaro handlar rätt så mycket om det. På onsdagar ska Hemmets Journal delas ut. JAG HATAR HEMMETS JOURNAL OCH JAG HATAR ALLA GAMLINGAR SOM PRENUMERAR PÅ DEN! Den är adresserad så man måste gå och läsa på varenda jävla dörrfan. Alla andra tidningar har klisterlappar som man sätter på brevinkastet men inte Hemmets Journal. Så om det är fem HJ i en port så måste man komma ihåg alla deras namn och hålla dem i huvudet hela tiden. Det är jobbigt för man måste använda hjärnan mer än vanligt. Orka det liksom.

Idag var det ännu jobbigare för tidningarna var försenade så jag blev inte klar förrän kvart över sex. Inte mitt fel iaf! Jag hade tur som inte träffade någon gammal surkärring som stod i dörren och väntade på tidningen. "Hörredu, klockan är faktiskt över sex och mitt kaffe är klart men inte har det kommit någon tidning som jag kan läsa samtidigt som jag dricker kaffet för det är totalt omöjligt att dricka kaffe utan en tidning." Det brukar vara vanligt på den rundan, sockerbruket. Även om det aldrig är mitt fel att jag är sen så får man skäll lite då och då. Folk är tröga. Tror de att jag tycker att det är kul att sitta ute i kylan och vänta på tidningar som aldrig kommer för att någon har sprutat vatten på pappret i trycksalen på HD? Ja men det är klart att det är mitt fel...


Kommentarer
Postat av: Linnea

sluta nu va så bitter ;)

2008-09-24 @ 07:50:22
Postat av: Liv

Men jag var tröööött! Då är du också bitter. Jag tänkte också skriva att jag träffade Anna Fröderberg och den söte lastbilskillen på kontoret men jag pallade inte. Lastbilskillen var nog tröttare än mig för han hade jobbat sen sex igårmorse :S Det var väl inte bittert? :P

2008-09-24 @ 16:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0