De två okända killarna

Inatt när jag jobbade så träffade jag två lagom berusade killar. Jag var en bit bort när de skrek: "Är det inte lite väl lågt att sno post från kyrkan?" för jag var vid rönnekyrkan och la en tidning där. Sen var jag tvungen att gå förbi dem och då utbrast de helt fascinerat: "Men shit...du var ju snygg!" (haha ja verkligen. Jag ser ut som en lodis när jag jobbar.) Och så bad de om ursäkt för den elaka kommentaren. "Kan du förlåta oss? Det var inte meningen.." När jag gick därifrån skrek den ene att han var kär i mig.

Den händelsen fick mig osökt att tänka på en annan händelse som utspelade sig i somras, när jag gjorde en riktigt korkad grej. Jag hade jobbat klart och var på väg hem. På andra sidan gatan satt det två killar som reste sig när de fick syn på mig. Den ena började gå över till min sida för att möta upp mig och jag var helt säker på att jag skulle bli våldtagen, killen som gick mot mig såg rätt hotfull ut. Jag förberedde mig på att springa för livet. Men det visade sig vara två riktigt trevliga och roliga killar så jag stod och pratade med dem ett tag. Som av en händelse kom det sig att de inte hade någonstanns att sova, och de frågade om de fick sova hos mig. Jag sa så klart blankt nej men de fortsatte att tjata. "Kom igen, verkar vi farliga eller?" Nej, visserligen inte, men de var helt okända för mig. Jag började gå men då följde de efter mig, så jag stannade igen och fortsatte prata med dem. Som ni antagligen redan fattat så gick jag till slut med på att låta dem få sova hos mig. "Vi kommer ligga på golvet, vi lovar!" (jo visst...) Till saken hör att Maria redan var hemma hos mig och lånade min säng, så när jag kom hem med två killar i släptåg undrade hon vad i helvete jag höll på med. "Vilka är det?" "Ehm..jag vet inte.." Hade hon inte varit där så hade jag aldrig tagit med dem hem, men jag tänkte att om något skulle hända så skulle vi i alla fall vara två mot två och Maria kan bli ganska vildsint ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0