Idag snusade jag

Det är Bahnhof 16 idag och jag har varit med om den värsta bussresan någonsin, vilket säger en del. Jag har varit med om en hel del skumma bussresor, men denna tog priset. Jag skulle åka hem från mamma och bussen var packad med fulla fjortisar innan den ens kommit ut ur Vejby. I Björkhagen hoppade ytterligare ett gäng på och efter det var bussen så full att chaffören borde egentligen inte ha släppt på fler. Någon fyllde år och då bröt givetvis hela bussen ut i allsång som fortsatte resten av resan. Alla vet ju hur det är i Skälderviken, det är alltid mycket folk som går på där och särskilt på helgen. Så var det även idag. Chaffören öppnade dörrarna och lät folk gå på bäst de ville. I Luntertun var det ännu fler folk som ville gå på, men då var bussen så full att den knappt kunde rulla och i kurvorna var det värst. Då började jag bli förbannad för folket där kunde gott gå in till stan, det är inte så långt. Men idiotchaffören fortsatte att släppa på folk. Till sist kom vi till Hembygdsparken. Jag menar...hur långt till stan är det därifrån? Typ tre jävla meter, men chaffören envisades ändå med att släppa in mer folk. Alla skrek, sjöng och hade löjliga fjortissamtal.  "Jag är så jävla full ikväll, har typ aldrig varit så här full...shit vad packad jag är asså..allt bara snurrar." "Asså jag kan komma in på Tres när jag vill, de har typ sagt att jag alltid är välkommen dit och sånt..fniss" "Ska jag dricka upp cidern nu eller ska jag försöka smuggla in den och dricka den på Bahnhof?" "Asså, jag har ju lätt större pattar än dig baby..min storlek är typ 80B eller 75C. Vad har du?" Jag fick en snus av Marcus för att lugna nerverna. Jag vet inte om det funkade.


Kommentarer
Postat av: Robin

hahaha fyfan det var nog det roligaste jag läst på länge, ska ta den busse nästa fredag. Verkar förgylla helgen;)

2009-01-31 @ 13:49:31
Postat av: Liv

Haha jag avråder dig skarpt från det, men det är säkert kul om man är lika full som de var ;P

2009-01-31 @ 18:18:59
URL: http://leifh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0